Jak zasnąć: poczytaj przed snem

Jak zasnąć, gdy się nie chce? Dobrym sposobem może okazać się wieczorna lektura. Codzienne obowiązki nie zawsze pozwalają na chwilę relaksu przy dobrej książce. Wieczór to idealna pora, aby zasiąść do przyjemnej lektury. 

Można oczywiście połączyć czytanie książki z innymi, już wzmiankowanymi metodami. Jeśli nie wiesz, co zrobić, aby szybko zasnąć, to spróbuj na przykład takiego rozwiązania: weź ciepłą kąpiel, następnie zaparz herbatę z melisy i przez godzinę oddaj się lekturze ciekawej książki. Szansa, że szybciej zaśniesz, z pewnością wzrośnie.

 

Jak zasnąć: pamiętaj o codziennych ćwiczeniach fizycznych

Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia, warto zadbać o codzienną dawkę ruchu. Jest to kluczowe dla zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Dorosły człowiek powinien dostarczyć swojemu organizmowi dawkę przynajmniej 30-45 minut ruchu dziennie. Jeśli jednak masz możliwość ćwiczyć jeszcze dłużej, to staraj się to wykorzystywać.

Wybór ćwiczeń należy oczywiście do ciebie. Może to być gimnastyka, bieganie, pływanie czy jazda na rowerze. Najlepiej, aby w miarę możliwości korzystać z aktywności na świeżym powietrzu. Nie należy przy tym forsować organizmu. Nadmierne przemęczenie może bowiem okazać się niekorzystne dla naszego snu. 

Regularna, odpowiednia dawka ćwiczeń będzie natomiast miała istotny wpływ na organizm i z pewnością przyczyni się do poprawy jakości twojego snu. 

 

Jak zasnąć: wykonuj ćwiczenia relaksacyjne

Wiele osób radzi sobie z problemami ze snem, wykonując regularnie proste ćwiczenia relaksacyjne. Joga czy pilates wzmacniają ciało i działają rozluźniająco na cały organizm.

Ćwiczenia relaksacyjne są idealną odskocznią od codziennych obowiązków i przyczyniają się do redukcji stresu: czynnika istotnego z punktu widzenia problemów ze snem. Jeśli więc zmagasz się z trudnościami związanymi z zasypianiem, ćwiczenia relaksacyjne mogą okazać się skutecznym remedium na twoje problemy. 

 

Jak zasnąć: unikaj tego, co utrudnia zasypianie 

Bardzo często trudności z zasypianiem są efektem niezdrowego trybu życia. Wdrożenie różnych środków zaradczych na niewiele się zdaje, dopóki nie wyeliminujemy czynników utrudniających zasypianie. O czym dokładnie mowa?

Przede wszystkim powinno się unikać stosowania przed snem różnego rodzaju używek, które działają pobudzająco na organizm. Alkohol czy papierosy mogą skutecznie utrudnić zasypianie.

Jeśli więc zastanawiasz się jak zasnąć, to w pierwszej kolejności odstaw używki. Ogranicz alkohol, a papierosy pal nie później niż na godzinę lub dwie przed pójściem spać. Oczywiście warto też zrezygnować z wieczornej kawy i unikać obfitych, ciężkostrawnych posiłków.

Przed pójściem spać warto również zrezygnować z używania laptopa czy telefonu. Działanie światła emitowanego z ekranów urządzeń elektronicznych może niekorzystnie wpływać na przebieg naszego snu. 

Unikanie czynników, które mają niekorzystny wpływ na sen, bardzo szybko może przynieść oczekiwane efekty - nieraz bez konieczności wdrażania innych rozwiązań.