Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic Polska to największe fotograficzne wydarzenie w Polsce, o ogromnym zasięgu i sile oddziaływania. Już od dekady budzi emocje wśród wszystkich miłośników fotografii i nie tylko. W ciągu 10 lat istnienia uczestnicy nadesłali łącznie ponad 450 tysięcy zdjęć! Konkurs był wielokrotnie nagradzany, m.in. przez miesięcznik branżowy Press i centralę National Geographic Society w Waszyngtonie, która w 2006 roku postanowiła rozwinąć polską inicjatywę i zamienić ją w międzynarodową edycję.

Wielki Konkurs Fotograficzny to coś więcej, niż tylko konkurs. To wydarzenie, które już od 11 lat inspiruje fotografów w całej Polsce – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.  W trakcie 10 edycji udało się nam odkryć wielu utalentowanych fotografików i pomóc im zaistnieć.. Jestem pewna, że również w tym roku znajdziemy wiele takich „perełek” i zdjęć, które zmuszą nas do zatrzymania się i refleksji. W tym roku rzuciliśmy naszym Czytelnikom nowe wyzwanie i dodaliśmy nową kategorię specjalną ART MOVIE, w której wybierzemy i nagrodzimy najlepszy film krótkometrażowy.  Już dziś jestem bardzo ciekawa efektów i nie mogę się doczekać jak zawsze emocjonujących obrad Jury. Czekamy na Wasze zgłoszenia! – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna National Geographic Polska.

Zasady konkursu

Zdjęcia można zgłaszać od 1 czerwca do 31 sierpnia przez stronę www.national-geographic.pl/wkf

Konkurs organizowany jest w 6 kategoriach:

  • KRAJOBRAZ
  • LUDZIE
  • ZWIERZĘTA               
  • FOTOREPORTAŻ

Kategorie specjalne SONY:

  • XPERIA STREET PHOTO
  • XPERIA ART MOVIE

W kategorii KRAJOBRAZ, LUDZIE i ZWIERZĘTA uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie po 5 zdjęć.

W kategorii FOTOREPORTAŻ należy zgłosić sekwencję od 5 do 10 zdjęć.

W kategorii ART MOVIE uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie 1 film.

Jury w pierwszym etapie obrad wyłoni finalistów, a następnie przyzna: Grand Prix Konkursu oraz jedną nagrodę główną i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.

Nazwiska laureatów i zwycięskie fotografie opublikowane zostaną na łamach październikowego numeru National Geographic Polska, który ukaże się 28 września br.

Nagrody

Mecenasem konkursu i fundatorem nagród w tegorocznej edycji konkursu jest firma SONY, zaś oficjalnym smartfonem 11. edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic jest Xperia Z3.

LAUREAT GRAND PRIX

  • Smartfon Xperia Z3
  • Zestaw słuchawkowy Xperia Z3 Headset SBH70
  • Aparat Sony α6000
  • Voucher 5 000 PLN NO LIMITS by ITAKA

LAUREACI PIERWSZYCH MIEJSC WE WSZYSTKICH KATEGORIACH

  • Smartfon Xperia M4 Aqua

WYRÓŻNIENI WE WSZYSTKICH KATEGORIACH

  • Smartfon Xperia E4

Jury konkursu:

  • TOMASZ TOMASZEWSKI Przewodniczący Jury. Jeden z najlepszych i najbardziej utytułowanych polskich fotografów. Pierwszy Polak, którego magazyn National Geographic zaprosił do współpracy, a od 1999 r. jest głównym konsultantem jego polskiej edycji. Członek m.in. Związku Polskich Artystów Fotografików oraz American Society of Magazine Photographers. Publikował zdjęcia na łamach: Stern, New York Times, Time, Vogue, Die Zeit. Wykłada fotografię w Polsce, USA, Niemczech i we Włoszech. Autor wystaw m.in. w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Izraelu, Japonii, Holandii, Irlandii i na Madagaskarze.
  • MARTYNA WOJCIECHOWSKA Dziennikarka i podróżniczka, redaktor naczelna magazynów National Geographic Polska, National Geographic Traveler Kaleidoscope. Od 1998 roku związana z telewizją TVN, dla której zrealizowała m.in. program "Misja Martyna" oraz popularną serię dokumentalną "Kobieta na krańcu świata". Autorka wielu książek podróżniczych, zdobywczyni Korony Ziemi i pierwsza Polka na mecie rajdu Dakar (2002).
  • WOJCIECH FRANUS Dyrektor artystyczny National Geographic Polska. Zajmuje się także opracowaniem graficznym książek podróżniczych. Wcześniej pracował w Gazecie Wyborczej, w agencji fotograficznej "East News" i w tygodniku Polityka. Z zamiłowania specjalista od rewitalizacji fotografii historycznej.
  • GRZEGORZ LEŚNIEWSKI Przyrodnik  z wykształcenia, fotograf z zamiłowania, uwieczniający piękno polskiej natury. W 2005 roku został odznaczony tytułem Fotografa Roku, przyznawanym przez Związek Polskich Fotografów Przyrody. Jako jedyny Polak został zaproszony do projektu Wild Wonders of Europe, ukazującego dziedzictwo przyrodnicze naszego kontynentu.
  • ROBERT WOLAŃSKI Jeden z najpopularniejszych polskich fotografów zajmujących się modą i portretem. Absolwent Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Jego zdjęcia opublikowano w wielu renomowanych magazynach na całym świecie. Laureat prestiżowych nagród, m.in. „GrandFront” czy „Idea Awards”.
  • MAREK ARCIMOWICZ Fotograf z zawodu, architekt-planista z wykształcenia. Jego specjalność to fotografia podróżnicza, ekspedycyjna i w trudnych warunkach. W 2012 roku wziął udział w wyprawie na Tramen Tepui, której jako pierwszej w historii udało się zdobyć ten szczyt na pograniczu Gujany i Wenezueli. Członek grupy fotografów marki Lowepro.
  • PAWEŁ MŁODKOWSKI Fotograf i pilot paralotniowy. Od 2005 r. w ramach autorskich projektów fotografuje z lotu ptaka fragmenty krajobrazu, które wyróżnia szczególna estetyka, harmonia lub gra skojarzeń. Zdobywca Grand Prix IV edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.

National Geographic Polska

National Geographic to legenda wśród magazynów, z historią sięgającą 125 lat wstecz.

Za tytułem stoi największe towarzystwo naukowe na świecie, które do tej pory sfinansowało 10 tysięcy grantów. To dzięki Towarzystwu National Geographic odkryto między innymi legendarne miasto  Inków Machu Picchu, wrak Titanica, szkielet superkrokodyla w piaskach Nigru.

National Geographic to pismo dla ludzi o wszechstronnych zainteresowaniach, poszukujących rzetelnych i aktualnych informacji, ceniących wybitną fotografię i dbających o ochronę środowiska.

Na jego łamach można znaleźć artykuły o najnowszych odkryciach archeologicznych i paleontologicznych, niezwykłych kulturach, przyrodzie, historii, medycynie. Porusza także tematy społeczne i polityczne, opisuje konflikty, problemy ekologiczne i efekty zmian klimatycznych.

www.national-geographic.pl

www.facebook.com/NationalGeographicPolska

instagram.com/natgeopl


WIĘCEJ INFORMACJI UDZIELAJĄ:

  • JOANNA PURZYCKA, 880 515 253, joannapurzycka@swobodapr.pl
  • AGENCJA SWOBODA PR na rzecz NATIONAL GEOGRAPHIC POLSKA